“Παιχνίδι ρόλων” (Στ’2)
Στο επόμενο εργαστήριο δραστηριοτήτων παίξαμε ένα παιχνίδι ρόλων. Οι μαθητές του Στ2 μπήκαν στη θέση “διαφορετικών” ανθρώπων που καθημερινά βιώνουν τις συνέπειες της διαφορετικότητας. Οι αντιδράσεις, τα συναισθήματα και οι συμπεριφορές που προκλήθηκαν μάς έβαλαν σε σκέψεις και προβληματισμό..
Ολοκληρώνοντας την ενότητα με τίτλο “Διαφέρω, Αποδέχομαι, Σέβομαι, Συνυπάρχω” στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων οι μαθητές του Στ2 κατέληξαν στο συμπέρασμα πως όλοι είμαστε μοναδικοί με τη διαφορετικότητά μας και ο μόνος τρόπος να ΓΚΡΕΜΙΣΟΥΜΕ όλες τις αρνητικές συνέπειες και τις προκαταλήψεις που γεννά το “διαφορετικό” είναι μια.. θετική ΒΟΜΒΑ αγάπης και συναισθημάτων!!!
“Όλοι διαφορετικοί… μα τόσο ίδιοι!!” (Στ’2)
Στα πλαίσια των εργαστηρίων οι μαθητές του Στ’2 ανακαλύψαμε πως δεν είμαστε τελικά τόσο διαφορετικοί όσο νομίζουμε. Υπάρχει κάτι που μας ξεχωρίζει, το μοναδικό μας χαρακτηριστικό, το αποτύπωμα! Ξεκινήσαμε λοιπόν να αφήνουμε τη διαφορετικότητα μας στο χαρτί… Στο τέλος όμως αφού απομακρυνθήκαμε, συνειδητοποιήσαμε πως τελικά στο ΣΥΝΟΛΟ δεν καταφέραμε να διαχωρίσουμε ποιο ήταν το αποτύπωμα του καθενός και τελικά είμαστε ΟΛΟΙ ίδιοι!!!
“Αφίσες για τα Δικαιώματα των παιδιών” (Δ’2)
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης έμαθαν για τα δικαιώματα τους μέσα από συζήτηση, δραστηριότητες που έγιναν και βίντεο που παρακολουθήσαμε στην τάξη. Στη συνέχεια έφτιαξαν τις δικές τους αφίσες για τα δικαιώματα των παιδιών.
“ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙ” (Γ’1 και Γ’2)
Την Παρασκευή 19/11/2021 η Γ’ τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε το Paradise Park στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα “Διατροφή και Παιδί”. Εκεί οι μαθητές συζήτησαν για τις διατροφικές συνήθειες, την τροφική πυραμίδα και τη μεσογειακή διατροφή. Ακολούθησαν σχετικές ομαδικές δραστηριότητες και, φυσικά, η εκπαιδευτική εκδρομή ολοκληρώθηκε με άφθονο παιχνίδι.
“Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς” (Α’2)
Τους μήνες Οκτώβριο – Νοέμβριο η τάξη μας μελετάει τον δεύτερο θεματικό κύκλο από τα εργαστήρια δεξιοτήτων ( Φροντίζω το Περιβάλλον).
Ο τίτλος του δικού μας σχεδίου είναι «Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς». Στο εργαστήριο οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες. Έπειτα πήραν εικόνες από ζώα και τα ταξινόμησαν σε κατηγορίες. Συζητήσαμε σε ποιες τρεις κατηγορίες θα μπορούσαν να χωριστούν τα ζώα που πήραν. Συμφωνήσαμε να χωριστούν σε ζώα της στεριάς, ζώα της θάλασσας και ζώα που πετούν. Έπειτα κόλλησαν τις εικόνες των ζώων στο χαρτόνι και δημιούργησαν ένα κολάζ. Τέλος συζητήσαμε για τα κοινά χαρακτηριστικά που έχουν αυτά τα ζώα.
Σε επόμενο εργαστήριο οι μαθητές μαθαίνουν για τα μέρη του σώματος των ζώων καθώς και τη χρησιμότητά τους. Σε εικόνες ζώων οι μαθητές διέκριναν τα μέρη του σώματος διαφορετικών ζώων όπως ο σκύλος, η γάτα, το ψάρι κτλ. Έπειτα χωρίστηκαν σε δυάδες και συνεργάστηκαν ώστε να γράψουν τα μέρη του σώματος για κάθε ζωάκι που τους έχει δοθεί. Συζητήσαμε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ζώων που τους επιτρέπουν, για παράδειγμα, να ζουν στη θάλασσα ή στη στεριά, να πετούν ή να έχουν ιδιαίτερες ικανότητες.
Σε ένα ακόμη εργαστήριο δεξιοτήτων τα παιδιά μαθαίνουν και δημιουργούν για τα σπίτια των ζώων. Αρχικά παρατηρούν φωλιές χελιδονιών, μυρμηγκιών και άλλων ζώων σε εικόνες και σε βίντεο. Φτιάχνουν με διάφορα υλικά απλές μακέτες ( πλαστελίνη κ.λπ.) που αναπαριστούν φωλιές ζώων (σε δέντρα, σπηλιές, σπιτάκια σκύλων κ.λπ.). Το κάθε παιδί παρουσιάζει το έργο του και σε ποιο ζωάκι ανήκει το σπίτι. Ακολουθεί συζήτηση για τις αιτίες εξαφάνισης ζώων. Οι μαθητές προτείνουν λύσεις για τη μείωση του φαινομένου.
Ενημέρωση των μαθητών/τριών της Β τάξης για το φαινόμενο του σεισμού (Β’1 και Β’2)
Η απόκτηση γνώσεων για τη σωστή αντιμετώπιση του φαινομένου του σεισμού, σε μία
χώρα με συνεχή σεισμική δραστηριότητα όπως η Ελλάδα, πρέπει να ξεκινά από τα πρώτα
σχολικά χρόνια.
Η ενημέρωση των μαθητών σε θέματα αντισεισμικής προστασίας θα πρέπει να αποτελεί
μέρος της καθημερινής σχολικής διαδικασίας, γι’ αυτό το λόγο πραγματοποιήσαμε
ενημέρωση των μαθητών/τριών της Β΄ τάξης από τον Ο.Α.Σ.Π. μέσω τηλεσυνάντησης.
Ο Οργανισμός πραγματοποίησε ενημερωτική ομιλία προς τα παιδιά σε θέματα που
αφορούν στο φαινόμενο του σεισμού και στα μέτρα προστασίας, ανταποκρινόμενος σε
σχετικό αίτημά μας.
Μπορείτε να επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα του Ο.Α.Σ.Π. ακολουθώντας τον σύνδεσμο:
“Διαφέρω, Σέβομαι, Συνυπάρχω!” (ΣΤ’2)
Στα πλαίσια του 1ου μας εργαστηρίου δεξιοτήτων του κύκλου «Ενδιαφέρομαι και
Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» με τίτλο: «Διαφέρω, Σέβομαι,
Συνυπάρχω!» δημιουργήσαμε τον δικό μας ψηφιακό πίνακα. Αφού συζητήσαμε στην
τάξη για τις έννοιες της Διαφορετικότητας, της Ενσυναίσθησης και της
Συμπερίληψης, στη συνέχεια δημιουργήσαμε μέσω της ιστοσελίδας padlet ένα
συγκεντρωτικό αρχείο με τις απόψεις, τα βίντεο, τις εικόνες και τις σκέψεις όλων
μας ώστε να τα έχουμε συγκεντρωμένα εκεί.
Ιδού το αποτέλεσμα των μαθητών του ΣΤ2